Įtraukiojo ugdymo turinio organizavimas Trakų r. Lentvario pradinėje mokykloje
2023 - 2024 mokslo metais
TIKSLAS. Pasirengti organizuoti įtraukųjį ugdymą.
Uždavinys 1. Efektyviai organizuoti pedagoginių darbuotojų įtraukiojo ugdymo veiklą.
Įgyvendinant tikslą ir uždavinį pasiekta:
1.1. Bendrojo ugdymo klasėse mokosi 3,7 % mokinių, turinčių didelių ir vidutinių specialiųjų ugdymo(si) poreikių.
1.2. Specialiojoje klasėje pagal individualizuotas programas ugdomi 2% mokinių, turinčių labai didelių ir didelių specialiųjų ugdymo(si)poreikių. Šie mokiniai dalinai per muziką, šokį, fizinį lavinimą integruojami į bendrojo ugdymo klases.
1.3. Inicijavau mokytojus ir švietimo pagalbos specialistus užtikrinti pagalbą SUP mokiniams.
1.4. Bendradarbiavimas su išoriniais partneriais, konsultacijos, dalyvavimas projektinėse veiklose skatino pedagogus kelti kompetencijas įtraukiojo ugdymo organizavimui.
1.5. 100 % mokyklos mokytojų, kurių klasėse mokosi specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintys mokiniai, patobulino savo gebėjimus ir kompetencijas seminaruose, mokymuose ir konferencijose.
1.6. Su mokiniais individualiai dirba švietimo pagalbos specialistai. Klasėse, kuriose mokosi specialiųjų ugdymo(si) poreikių mokiniai, dirba mokytojų padėjėjai (9 darbuotojai).
Uždavinys 2. Sėkmingai įtraukti SUP bei ypatingų gebėjimų mokinius į aktyvų ugdymo procesą.
Įgyvendinant tikslą ir uždavinį pasiekta:
2.1. Skirtingų poreikių mokiniams užtikrinta ugdymosi įvairovė, pritaikant metodus.
2.2. Learning Apps interaktyvių užduočių kūrimo įrankis motyvuoja mokinius. SUP mokiniai laukia tokių užduočių, noriai jas atlieka.
2.3. Pedagogų bendruomenės įgūdžiai įgalina ugdyti skirtingų gebėjimų mokinius.
2.4. Įgyvendinama ugdymo(si) kompensavimo strategija, mokymosi sunkumams spręsti taikomos konsultacijos.
2.5. Švietimo pagalbos kokybiškas organizavimas SUP mokiniams sėkmingai padėjo įveikti ugdymosi programą.
2.6. Partnerių pagalbos pasitelkimas/ tėvų švietimas VGK posėdžiuose sudarė galimybes sėkmingai išspręsti SUP mokinių problemas.
Uždavinys 3. Sukurti palankią atmosferą mokinių ugdymuisi ir darbui.
Įgyvendinant tikslą ir uždavinį pasiekta:
3.1. 100 % mokinių išmoksta spręsti kylančius socialinius emocinius iššūkius dalyvaudami ,,Obuolio draugai“ ir ,,Įveikiame kartu” prevencinėse programose.
3.2. Organizuoti mokinių savijautos užtikrinimo renginiai, tokie kaip „Ryto ratas“, Tolerancijos diena.
3.3. SUP mokiniams sudarytos sąlygos pamokose naudotis planšetiniais kompiuteriais.
3.4. 2023 m. mokykla įsigijo dar 3 interaktyvias lentas, robotukų kolekciją programavimo pradžiamoksliui.
3.5. Mokykla įsigijo 3D spausdintuvą įdomesnėms ugdymo(si) veikloms.
3.6. Įtraukiojo švietimo įgyvendinimui NŠA mokyklai padovanojo sensorinę įrangą, kuriai mokykla paruošė kabinetą.
3.7. Sėkmingai įtraukti SUP bei ypatingų gebėjimų mokiniai į aktyvų ugdymo procesą, būrelius, šventes.
3.8. 98% bendruomenės narių patenkinti mokyklos mikroklimatu, pagal mokinių ir darbuotojų apklausos rezultatus.
3.9. Mokykla dalyvauja Atvirosios klasės projekte, kurio tikslas – sudaryti sąlygas įvairių ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtraukčiai. Mokykloje išbandomas įtraukusis ugdymas keturiose Atvirose klasėse.